Ik heb nu een echt innovatief product ontdekt. Bovendien, erg handig en ook nog eens gaaf. Het heet een Snappy Cap. In een handomdraai maak je – heel simpel gezegd – van je blikje fris een flesje frisdrank. Eerst dacht ik, huh… hoezo handig. Nou, je kunt je blikje nu met een schroefdop afsluiten zodat er geen wespen of andere insecten in komen. Superhandig natuurlijk. Maar er zijn veel meer voordelen, want je kunt nu ook je blikje afsluiten en dus langer bewaren. Lekvrij en de prik blijft ook nog eens in je blik.
Herbruikbaar
Ik vind de Snappy Cap met z’n vrolijke kleur er gezellig uitzien én ik vind het ook nog eens veel prettiger drinken dan uit een blikje. Wauw, wat een hoop voordelen. Ik zou willen dat ik dit product had uitgevonden! Dankzij die verschillende kleuren van de Snappy Cap is je blikje fris makkelijk te herkennen. Handig als ik met vrienden chill en we allemaal hetzelfde soort frisdrank drinken. Mijn Snappy Cap had ik trouwens met één klik op het blikje. Het werkt echt simpel: hou je de Snappy Cap boven het blikje en druk met gelijkmatige kracht de Snappy Cap op het blikje tot je ‘snap’ hoort. Om te verwijderen hou je de ene hand om het blikje en de andere hand om de onderrand van de Snappy Cap. Een draaibeweging en ze zijn weer los van elkaar. Na gebruik afspoelen met heet water en ze zijn weer klaar voor gebruik.
Ik zag ‘m bij een vriendin en wist meteen: zo’n ketting wil ik ook. Wauw, wat gaaf! Een hanger met daarop een foto van je kinderen. Of iets ander moois. Het blijkt een magneetbedel van Dotties Design te zijn, dus op naar die webshop. Daar kijk ik mijn ogen uit… wat een originele producten! En eigenlijk helemaal niet duur.
Magneetbedel
De magneetbedels blijken het nieuwste product van Dotties Design te zijn. Het werkt vrij simpel, de hanger is voorzien van een sterke magneet waaraan je een ‘flatback’ hangt. Zo’n flatback noem ik in de volksmond een button. Je kunt een pakketje met bestaande afbeeldingen kiezen, maar je kunt ook zelf aan de slag. Ik kies een foto van mijn twee kinderen, maar ook mijn lievelings roodborstje en het logo van Gaaf voor Kinderen. Deze drie laat ik tot een persoonlijke flatback maken, met magneet. Ik zie zoveel leuks bij Dotties Design dat ik ook nog enkele vrolijke buttons met illustratie én ringetjes voor mijn dochter (een leuk knutselpakketje) bestel.
Binnen een week ontvang ik een prachtig pakketje. Een schattig klein cadeautje voor mezelf. Wauw, de zilveren snake ketting (welke inclusief is, en dat voor € 6!) is iets lang, maar wel erg mooi. Ik ben laaiend enthousiast over mijn magneetbedel en draag ‘m eerst met de foto van mijn kids en ontvang veel complimentjes. De button met het logo van mijn bedrijf draag ik naar perspresentaties en ook daar blijft mijn dottige hanger niet onopgemerkt. Het is een schot in de roos en binnen een week besluit ik weer een bestelling te plaatsen bij Dottiesdesign.nl. Ditmaal als cadeautje voor een goede vriendin. Ik ben benieuwd naar haar reactie!
Wat een gave avond heb ik laatst gehad! Ik was bij de opening van Restaurant View in Amsterdam, op de Oosterdokskade. Perfect centraal gelegen dus. Ik loop vanaf CS naar Fusion Restaurant View waar een wereldwijd nieuw concept wordt gelanceerd. Ik open een grote en zware houten deur, waarna ik de trap op ga naar de eerste verdieping. Dat gaat zeker een mooi uitzicht geven over de Amsterdamse gracht denk ik nog. Na een vriendelijk ontvangst mag ik plaatsnemen aan een tafeltje… aan een lopende band. Aan alle kanten dus uitzicht gegarandeerd. Wauw, er komen diverse sushi hapjes en ander lekkers voorbij op die lopende band. Dit concept ken ik wel al uit London, maar wat bij View de speciale klapper is: View is het enige restaurant in Nederland waar je zelf, aan je eigen tafel, grillgerechten bereidt voor een all inclusieve prijs, dus ook inclusief alle dranken.
Grillen aan tafel
De eigenares legt aan tafel uit dat zij tijdens een ‘wereldreis’ op dit idee is gekomen. Van sushi op de lopende band tot zelf grillen aan tafel. Ze is de twee gaan combineren, plus het all inclusive concept en zo is View ontstaan. De gekleurde schaaltjes op de lopende band zien er aantrekkelijk uit. Op de menukaart kun je zien welke kleur wat voor soort product is. Geel is kip en zo zijn er bakjes met rauwe vis, groente en vlees. Ik haal eerst een paar schaaltjes sushi van de band, als voorafje. Dan gaat het grill-werk beginnen en ik kies een schaaltje met garnalen en groente. Hup, op de warme grill. Het kokkerellen kan beginnen. Daar houd ik van. Even verderop is een buffet met sausjes, salade, friet en hier staan ook drankjes. Je kunt onbeperkt Heineken, wijn of fris drinken. Ondertussen grill ik nog wat zalige biefstuk en meer garnalen. Ik zie keurige koks alle producten op de band zetten, wat leuk is om te zien. Er blijft een keur aan verschillende producten langs komen en stiekem eet ik net een gerecht te veel omdat al die onbereide producten op de band maar langs mijn tafel blijven komen en ik alles wel wil proberen. Het is heerlijk! En bovendien gezellig. Echt Gaaf voor Mama. Natuurlijk ook Gaaf voor Papa! Of Gaaf om met een groep vrienden of familie te doen. Ik ga graag spoedig nog een keer terug om weer werelds te eten.
View is vanaf 22 april 7 dagen per week geopend van 17.00 uur tot 23.00 uur. Voor het vaste bedrag van € 34,50 p.p. kun je 2 uur lang onbeperkt grillen, inclusief alle drankjes (zoals: fris, koffie, wijn, Heineken bier etc.). Tijdens de introductieperiode kun je komen grillen voor een introductieprijs € 29,50 all in. View, Oosterdokskade 133, 1011 DL Amsterdam, www.restaurant-view.com.
Ahhh, een puppy. Ik ben dol op kleine hondjes. Zeker als ze héél klein zijn. Het liefst een paar centimeter… heus! Ik bedoel de aandoenlijke puppies Soft Spots. Ze zijn niet ontzettend schattig! Ik heb Sunny Spot, een zelfverzekerd hondje. Samen met Beauty Spot, het mooiste puppy, beleven we gave avonturen. Ik heb bij mijn gekleurde Soft Spot puppies een hondenhok waar ze om beurten in kunnen slapen.
Over de Soft Spots
Deze zes puppies kwamen tot leven nadat een klein meisje met de naam Sophie ze had geverfd in vrolijke, frisse en hippe kleuren. Elke puppy reflecteert een aspect van Sophie’s persoonlijkheid. Omdat alle puppies een eigen identiteit hebben, zijn ze niet alleen leuk om mee te spelen, maar ook om te verzamelen. De puppies van Soft Spots dragen een penning, met daarin een unieke opbeurende boodschap. Kinderen kunnen deze berichtjes verzamelen en delen met hun vrienden. De Soft Spots vragen hiermee op een ongedwongen manier aandacht voor belangrijke thema’s in het leven van jonge kinderen: liefde, respect, delen en vriendschap. Elke puppy is verkrijgbaar in zes verschillende uitvoeringen, dus kids kunnen 36 verschillende Soft Spots verzamelen. www.Soft-Spots.com of volg de puppies op Hyves.
Nederland kan opnieuw kennismaken met een duurzame uitgesproken damescollectie van Miysu. Vorig jaar vond de lancering van Miysu plaats: een duurzaam kledinglabel voor de bewuste en eigenzinnige vrouw. Ria van Kleef is het brein achter het merk. De ervaren kledingontwerpster heeft een voorliefde voor karakteristieke, krachtige designs die de eigenzinnigheid van vrouwen versterken. Haar vakmanschap combineert ze in haar nieuwe collectie met de beste en mooiste materialen met een duurzame oorsprong.
De prachtige zomercollectie verkrijgbaar in de MIYSU-winkel in Gorinchem én via de webshop: www.miysu.com.
Een kledingkast vol mooie kleding… waarvan je de helft niet draagt omdat het net te klein of te groot is, of omdat het een ‘miskoop’ was? Zonde om weg te gooien natuurlijk! Dan is het nieuwe Fashion Swap Event dat op zaterdag 25 mei wordt georganiseerd in Bo Cinq in Amsterdam iets voor jou! Spullen die je al jaren in de kast hebt kun je inleveren bij professionele stylistes en ruilen voor kleding, schoenen, accessoires of tassen van anderen.
Hoe werkt het?
De kleding, schoenen, accessoires of tassen die de dames inbrengen voor ‘swapping’ worden gecontroleerd door professionele stylistes. Elk goedgekeurd item krijgt een beoordeling van één tot vier “swap punten”. Met deze punten kunnen de dames vervolgens aan de slag met shoppen van kleding van anderen. Gaaf toch?! Het is een succesverhaal, vandaar dat het volgende event ook al op de planning staat: Kinderkleding Swap georganiseerd op 22 juni in Vijfhuizen. www.fashionswapevent.nl
Ik vind Dolfje Weerwolfje gaaf en daarom ben ik zo blij dat ik van mijn oma het Dolfje Weerwolfje tijdschrift heb gehad. Ze kocht de mei/juni editie in de winkel. Het is een interessant nummer, want het staat geheel in het teken ‘tegen pesten’. Dolfje draagt op de voorkant bijvoorbeeld ook een shirt met het lieveheersbeestje tegen geweld. Paul van Loon vraagt in het magazine “Dolfje, wat vind jij eigenlijk van pesten?”’ Zijn antwoord: “Wrow! Ik vind pesten… Niet leuk, hoor!” Dan blijkt dat Dolfje ook wel eens is gepest en ook hoe erg pesten is. Pas dan laat het wolfje zijn ware aard zien en vertelt hij met zijn haren overeind hoe stom, dom en krom Dolfje pesten vindt.
Puzzelen en lezen
Natuurlijk staan er in het Dolfje Weerwolfje magazine ook puzzels, strips, verhalen en weetjes. Want weet jij bijvoorbeeld dat een chimpansee ook kan plagen?! Ook Naura’s Dagboek is leuk om te lezen en met Opa’s Hersenkrakers ben ik nog wel even bezig. Ik vind dit magazine van uitgeverij Zwijsen en uitgeverij Leopold echt gaaf. Ik wil graag een abonnement! Daar zal ik nog even op moeten wachten, want van mama krijg ik dat pas als ik naar groep 4 ga.
Ik ben een koffiedrinker en als ik bij de Philips introductie van de SENSEO® Milk Twister een beetje beschaamd vertel dat ik Nespresso drink, ben ik natuurlijk wel over te halen om dit apparaat voor het maken van koffievariaties met fluweelzacht melkschuim te proberen. De looks van dit zwarte of witte apparaat zijn gaaf! En al even verrast ben ik over de ‘nieuwe’ smaak van SENSEO. De nieuwe apparaten en pads zijn daadwerkelijk anders dan, pak ‘m beet zo’n acht jaar geleden toen ik mijn koffiezetapparaat van Philips de deur uit deed.
Enfin, ik ben positief onder de indruk van zowel de nieuwe SENSEO® Milk Twister van Philips als de smaak van de koffie. Een wereld aan koffievariaties ligt voor mij open van latte macchiato tot cappuccino of zelfs een frisse ijskoffie. Deze fraai vormgegeven nieuwkomer in het iconische SENSEO®-portfolio is veelzijdig (hij kan warme en koude melk opschuimen), is gemakkelijk schoon te maken en is gewoon eenvoudig in gebruik. De SENSEO® Milk Twister kan met één druk op de knop worden bediend en heeft een capaciteit van 120 ml, voldoende om melkschuim te bereiden voor meerdere cappuccino’s. Maar nu komt hét omslagpunt voor mij om te beslissen dat mijn volgende melkopschuimer absoluut de Milk Twitser is… de innovatieve (en magnetisch aangedreven) opschuimgarde zit aan het dekseltje vast en hierdoor is het apparaat goed en eenvoudig schoon te maken en te houden. Sterker nog die opschuimgarde kan gewoon in de afwasmachine.
De nieuwe SENSEO® Milk Twister is afzonderlijk te koop in een zwarte variant. Daarnaast is de Senseo Milk Twister tijdelijk verkrijgbaar in april, mei en juni in combinatie met een SENSEO® Twist padmachine in twee kleurcombinaties. SENSEO® Milk Twister (zwart): adviesprijs €69,99. SENSEO® Twist & Milk (padmachine met melkopschuimer in White / Lime Yellow): adviesprijs €169,99. SENSEO® Twist & Milk (padmachine met melkopschuimer in Black / Misty Dawn): adviesprijs €169,99. www.philips.nl
Pfff, dat klinkt wel erg luxe. Parfums geïnspireerd op internationale members-only clubs. Luxe is leuk, dus ik ruik aan de nieuwste parfum… wauw, gaaf! Het Italiaans parfumhuis Xerjoff is er voor mij in geslaagd om met de nieuwe collectie, Join the Club genaamd, een zalige geur voor dames én heren te maken. Dus, je kunt de prijs voor Join the Club door twee delen en dan valt het voor mij best mee. Join the Club is bestemd voor iedereen die zich aangesproken voelt door een cosmopolitische lifestyle en is geïnspireerd op de bekende gentlemen’s of members only clubs in New York, Londen en Milaan. Bij elk flacon hoort een persoonlijke code waarmee de liefhebber toegang krijgt tot een eigen members club op internet, met nieuws en initiatieven rondom het thema van de gekozen geur.
10 Eaux de Parfums
De collectie bestaat uit 10 eaux de parfums en is een ode aan golf, zeilen, theater, meditatie, mode, sigaren, jazz, dichtkunst, reizen en polo. De parfums met ludieke namen als Ascot Blue, Ivory Route, Fatal Charm en Marquee zijn gehuisd in vijfhoekige felblauwe flacons van kristallijn, kosten 135 euro en zijn verkrijgbaar bij exclusieve parfumeries en www.aafkes.nl.
Ik krijg zelf een enorme kick van een ritje in een achtbaan. Ik laat man en kinderen beneden staan en ga desnoods zelf een uur in de rij staan (wat in je eentje trouwens heel gezellig is) om dan in sneltreinvaart naar beneden te razen. Maar er zijn natuurlijk ook mama’s die dat heel eng vinden en juist wel eens met zoon- of dochterlief samen in de achtbaan willen zitten. Voor hen dit bericht: Op vrijdag 29 maart organiseert Walibi Holland als eerste Nederlandse attractiepark een unieke rollercoastercursus die bange moeders van hun achtbaanangst af helpt. Ze hebben daarvoor de expertise ingeschakeld van twee therapeuten van (vlieg)angstinstituut Stichting VALK.
Rollercoastercursus
Walibi Holland vertelt: ‘Moeders blijven achter bij de tassen, terwijl de rest van het gezin lekker aan het genieten is van de attracties. De reden daarvan is vaak omdat ze niet zo nodig in een achtbaan hoeven, ze zijn bang’, aldus directeur Mascha van Till. Tijdens de rollercoastercursus, die in samenwerking met Stichting VALK (VliegAngstbestrijding Leidse universiteit KLM) wordt opgezet, leren de moeders onder andere welke verschillende klachten een rol spelen bij angst voor achtbanen en worden ze geïnformeerd over de veiligheidsmaatregelen van attracties. Het attractiepark Walibi Holland opent haar deuren op zaterdag 30 maart. De geselecteerde deelnemers aan de rollercoastercursus verblijven het eerste weekend van het nieuwe seizoen in het vernieuwde vakantiepark van Walibi Holland: Walibi Village met 7 en 8-persoonshuisjes. Na een dag vol spanning en actie kunnen de deelnemers hier samen met hun gezin bijkomen. De huisjes liggen op nog geen vijf minuten loopafstand van het attractiepark. Meer informatie: www.walibi.nl.